Mauzoleum odNowa. Powstanie i renowacja nekropolii ostatnich Piastów



gmach główny

wejście od ul. św. Jana

O ratowaniu Mauzoleum Piastów w Legnicy. Muzeum zaprasza na wystawę 

Wystawa „Mauzoleum odNowa. Powstanie i renowacja nekropolii ostatnich Piastów” opowiada o losach kaplicy grobowej Piastów w kościele pw. św. Jana Chrzciciela w Legnicy w ciągu pięciu stuleci.

Pieniądze Piastów





Akademia Rycerska / gmach główny

16 września 2025 –  15 marca 2026 r.



 
W 2025 r. przypadają dwie ważne rocznice związane z historią naszego kraju oraz mennictwa polskiego i z Polską związanego. Pierwszą z nich jest jubileusz tysiąclecia koronacji Bolesława Chrobrego, który był jednocześnie pierwszym emitentem rodzimych monet. Druga rocznica to upływające 350 lat od śmierci ostatniego panującego przedstawiciela dynastii piastowskiej – księcia legnicko-brzeskiego Jerzego Wilhelma.

Kapsuła czasu z legnickiej katedry


gmach główny

wejście od ul. św. Jana



Podczas prac konserwatorskich prowadzonych przy na wieży gotyckiej katedry św. Apostołów Piotra i Pawła odnaleziono kapsułę czasu. Na początku sierpnia komisyjnie dokonano jej otwarcia podczas którego z wnętrza miedzianej tuby wydobyto 4 dokumenty oraz 35 monet.

Zapomniane obozy napoleońskie


sierpień 2022 - czerwiec 2025

Urząd Miasta i Gminy Prochowice

Rynek 1



Co zostało po Napoleonie? Zapraszamy na wystawę do Prochowic . "Zapomniane obozy napoleońskie" to tytuł wystawy, którą można oglądać w Prochowicach. Podsumowuje ona trwające od 2020 r. poszukiwania miejsc obozów wojsk francuskich, które stacjonowały tu w okresie zawieszenia broni podczas kampanii 1813 r.

Przenikanie. Malarstwo Romy Pilitsidis



październik 2025 - styczeń 2026

gmach główny




Roma Pilitsidis

Artystka, kuratorka, wykładowczyni, autorka tekstów o sztuce i artystach, muzealniczka. Twórca i teoretyk w jednej osobie. Całe życie przeniknięte sztuką niczym kolejne warstwy na jej obrazach. Cierpliwie i pieczołowicie wypracowane w klasycznej technice malarstwa olejnego. Warstwa nakładana na warstwę, lecz nie po to, aby ją zamalować, ale by wzmocnić, nadać  charakter. Dopiero ukończone dzieło ukazuje swoją głębie.